Інфаркт міякарда - вострае сардэчна-сасудзістае захворванне, якое характарызуецца змярцвеннем аднаго або некалькіх агменяў у сардэчнай цягліцы. У большасці выпадкаў інфаркт адбываецца на фоне стэнакардыі ў выніку рэзкага фізічнага ці эмацыйнага перанапружання.

Інфаркт - для многіх гэта жыццё, падзеленая на "да" і "пасля". Інфаркт міякарду ўзнікае пры рэзкім зніжэнні або поўным спыненні току крыві па адным з сасудаў, тым, што кормяць сардэчную цягліцу.

 

01

Прычынамі інфаркту могуць служыць розныя фактары:

  • "Небяспечны ўзрост" (пасля 40 гадоў, асабліва ў мужчын);
  • абцяжараная спадчыннасць;
  • гіпертанічная хвароба, атэрасклероз, цукровы дыябет, атлусценне, курэнне;
  • абмежаваная фізічная актыўнасць;
  • псіхаэмацыянальныя напружання і стрэсавыя сітуацыі.

Прадухіліць яго можна, змяніўшы стыль жыцця і выконваючы нескладаныя правілы прафілактыкі. Прафілактыка грунтуецца на выкананні прынцыпаў здаровага ладу жыцця. "Тры кіта" на якіх варта паняцце "ЗЛЖ" - правільнае харчаванне, фізічная актыўнасць, адсутнасць шкодных звычак (курэнне, злоўжыванне алкаголем).

Правільнае харчаванне:

  • старайцеся купляць прадукты з паніжаным утрыманнем тлушчу: малочныя прадукты 0,5-1,5% тлустасці, смятану 10-15%, посныя гатункі мяса і рыбы;
  • пазбягайце прадуктаў з высокім утрыманнем тлушчу: вяндліна, сала, маянэз, маргарын, тоўстыя гатункі мяса і рыбы, сыры (больш за 40% тлустасці), сметанковае масла, кансервы (тушонка, шпроты, печань трэскі);
  • пячыце з мінімальнай колькасцю алею або наогул без яго.

Без абмежавання ежце свежыя гародніна і садавіна. Запраўляйце салаты цытрынавым сокам, воцатам, абястлушчаным ёгуртам.

Абмяжуйце спажыванне хутка засваяльных вугляводаў, цукар да 30г (6 чайных лыжак) у суткі. Адмоўцеся ад салодкіх узвараў, газаваных напояў, абмяжуйце кандытарскія вырабы са сметанковым крэмам.

Фізічная актыўнасць

Надзел чалавека - вечна рухацца, няма ніякіх сродкаў, якія б замянілі рух. Калі чалавек мала рухаецца, арганізм атрымлівае недастатковае колькасць кіслароду, а посуд у гэты час губляюць эластычнасць. Карысна для здароўя як мага больш хадзіць, адмовіцца ад карыстання ліфтам і па магчымасці ад грамадскага транспарту, калі трэба пераадолець не вельмі вялікая адлегласць.

Пасля 30 гадоў стаіць зрабіць для сябе абавязковай штогадовую праверку - элетрокардиограмму. Гэта абавязкова, незалежна ад таго, ці турбуе сэрца. У нашым жыцці мноства стрэсаў і непрыемных сітуацый, якія могуць у любы момант адбіцца на здароўе.