Друкаваць

Прафілактыка сердэчнососудыстых захворванняў

01

Захворванні сэрца і сасудаў сёння ўяўляюць сабой сапраўдную пагрозу чалавецтву. І гэта - не перабольшанне. Яны з'яўляюцца асноўнай прычынай смяротнасці і інваліднасці, апярэдзіўшы нават рак. Калі яшчэ некалькі дзесяцігоддзяў назад захворванні сэрца былі, у асноўным, доляй асоб сталага ўзросту, то сёння ў наяўнасці іх "амаладжэнне" - усё часцей яны ўзнікаюць ва ўзросце маладзей 40 гадоў.

Сёння наўрад ці знойдзецца чалавек, які б прама ці ўскосна не сутыкаўся з сардэчна-сасудзістымі захворваннямі. Гіпертанія, ішэмічная хвароба, сардэчная недастатковасць, інфаркт міякарда і інш. - гэта ўжо "дзяжурныя" дыягназы, пра якія мы практычна кожны дзень чуем ад родных і блізкіх, суседзяў, сяброў, калег па працы.

Як вядома, захворванне лягчэй папярэдзіць, чым лячыць.

Прафілактыка захворванняў сардэчна-сасудзістай сістэмы складаецца з комплексу мер, агульных для большасці гэтых захворванняў, але некаторыя хваробы, зразумела, патрабуюць асобнага падыходу. Спынімся на некаторых агульных рэкамендацыях. Перш за ўсё, захворванні сардэчна-сасудзістай сістэмы ўзнікаюць на аснове нервова-псіхічных высілкаў. Такім чынам, зніжэнне іх колькасці і інтэнсіўнасці з'яўляецца наймагутным прафілактычным сродкам супраць усіх сардэчна-сасудзiстых захворванняў. Як ні дзіўна, але, на думку большасці людзей, самае "выбуханебяспечнае" з нервова-псіхічнай пункту гледжання месца - гэта дом. Калі на працы, з чужымі нам людзьмі мы яшчэ стараемся стрымліваць праявы негатыўных эмоцый, то з роднымі звяртаемся па прынцыпе "навошта са сваімі цырымоніцца?" і выплюхвае на іх усё наша назапасілі за дзень раздражненне.Нам часцяком адказваюць тым жа. Гэта спараджае ўзаемныя крыўды, напружанне і ... сардэчна-сасудзістыя захворванні. Трэба было б часцей успамінаць пра тое, што калі мы не зробім усяго магчымага для спакою і шчасця нашых блізкіх, то гэтага не зробіць ніхто. Калі б усе маглі памяняць стаўленне да міру з які патрабуе на якое дае, праблем з сэрцам было б вызначана менш. Такім чынам, кардыёлагі раяць добразычліва ставіцца да сябе і людзей, не імкнуцца памятаць крыўды, вучыцца дараваць ад душы, забываючы тое, за што даравалі.Такім чынам, кардыёлагі раяць добразычліва ставіцца да сябе і людзей, не імкнуцца памятаць крыўды, вучыцца дараваць ад душы, забываючы тое, за што даравалі.Такім чынам, кардыёлагі раяць добразычліва ставіцца да сябе і людзей, не імкнуцца памятаць крыўды, вучыцца дараваць ад душы, забываючы тое, за што даравалі.

Кожнаму чалавеку неабходныя станоўчыя эмоцыі, таму такім магутным прафілактычным дзеяннем валодаюць добрыя кнігі, добрыя фільмы, зносіны з сябрамі, актыўная і радасная інтымнае жыццё з каханым і тым, хто любіць чалавекам.      

Неабходнай складовай часткай прафілактыкі сардэчна-сасудзістых захворванняў з'яўляецца фізічна актыўны лад жыцця, тая самая "цягліцавая радасць", пра якую казаў акадэмік Паўлаў. Гэта заняткі спортам, працяглыя прагулкі на свежым паветры, плаванне, турыстычныя паходы, гэта значыць любая фізічная дзейнасць, якая дае чалавеку задавальненне. Добра прышчапіць сабе звычку да працэдур загартоўвання: гэта можа быць кантрасны душ, абліванне халоднай вадой, хаджэнне басанож па снезе, наведванне лазні або саўны - выбар велізарны, і кожны можа знайсці тое, што яму больш па душы. А між тым усе гэтыя мерапрыемствы ўмацоўваюць сценкі сасудаў і тым самым папярэджваюць многія сур'ёзныя захворванні. Адпачынак таксама павінен быць паўнавартасным. Нармальная працягласць сну павінна складаць 8-10 гадзін у суткі, прычым лепш,калі ёсць магчымасць адпачыць і на працягу дня.            

Зразумела, нельга абыйсці бокам такую ​​важную частка нашага жыцця, як харчаванне. Даказана, што багацце ў нашым рацыёне тлустай, вострай, салёнай ежы не толькі выклікае атлусценне, але і дрэнна ўплывае на эластычнасць сасудаў, а гэта парушае крываток. Асабліва востра стаіць пытанне з соллю пры гіпертэнзіі. У гэтым выпадку выключэнне з рацыёну кухоннай солі з'яўляецца мерай першай неабходнасці. Але і ўсім астатнім для прафілактыкі сардэчна-сасудзістых захворванняў варта было б узяць за правіла ніколі не досаливать ежу, а салёныя далікатэсы ставіць толькі на святочны стол. Справа ў тым, што лішак солі ў арганізме перашкаджае нырках спраўляцца з вывядзеннем з яго вадкасці, і тым самым стварае лішнюю нагрузку на сасуды і сэрца. Акрамя таго, існуюць прадукты, якія аказваючы на ​​арганізм танізавальнае дзеянне,могуць уплываць непасрэдна на сардэчна-сасудзістую сістэму. Да іх адносіцца моцны чай, кава, алкагольныя напоі. Усім гэтым, асабліва алкаголем, не варта злоўжываць.,

Самае негатыўны ўплыў на сардэчна-сасудзістую сістэму аказвае курэнне. Сярод курцоў практычна ўсе сардэчна-сасудзістыя захворванні распаўсюджаны ў значна большай ступені, чым сярод якія не паляць. І калі ў дачыненні да алкаголю яшчэ можна гаварыць аб даказанай карысці невялікіх колькасцяў сухога вінаграднага віна (гэта шматкроць пацвярджаецца французскімі навукоўцамі), то курэнне не прыносіць нічога акрамя шкоды, таму мы так настойліва гаворым пра неабходнасць поўнага адмовы ад гэтай звычкі. А для таго, каб "супакоіць нервы", як часта тлумачаць сваё прыхільнасць да тытуню, ёсць больш карысныя і прыемныя спосабы.

02

Такім чынам, сумуючы сказанае, паўторым: фізічная актыўнасць, псіхалагічны настрой на добразычлівае стаўленне да сабе і свету, правільнае харчаванне, адмова ад шкодных звычак і рэгулярныя прафілактычныя агляды - вось той мінімум, які неабходны для таго, каб быць упэўненымі ў тым, што сардэчна- сасудзістыя захворванні абыдуць вас бокам. Будзем спадзявацца на тое, што імкліва заваёўваць свет мода на здаровы лад жыцця дапаможа пазбавіць XXI стагоддзе ад назвы "эпоха сардэчна-сасудзiстых захворванняў".